Kamerlid Pia Dijkstra opent sehzorg.nl

Opening website over follow-up na bezoek aan Spoedeisende Hulp. Je kunt dan achteraf in alle rust belangrijke en nuttige informatie nog eens nalezen

Bron: Nederlandse Vereniging Van Spoedeisende Hulp Artsen

Kamerlid Pia Dijkstra (D66) opent website over follow-up na bezoek aan Spoedeisende Hulp

‘Ik weet uit ervaring dat een bezoek aan de Spoedeisende Hulp stressvol is. Je onthoudt niet alle goede raad van de dokter, maar dat besef je pas als je eenmaal thuis bent. Belangrijk dat deze site er is. Je kunt dan achteraf in alle rust belangrijke en nuttige informatie nog eens nalezen’.

Dat zei Tweede Kamerlid Pia Dijkstra, portefeuillehouder Volksgezondheid, van D66 vandaag bij de introductie van de nieuwe website www.sehzorg.nl in Den Haag. Kamerlid Dijkstra stelde de website, een initiatief van de Nederlandse Vereniging van Spoedeisende Hulp Artsen (NVSHA), deze middag officieel in gebruik.

Verwacht wordt dat de website voorziet in een aanzienlijke behoefte. Na een behandeling op de Spoedeisende Hulp (SEH) afdeling van een ziekenhuis, doen zich vaak onverwachte situaties – of vragen – voor. Bijvoorbeeld: hoe moet ik omgaan met de bloedneus van mijn zoon, met het gips om mijn arm, wat doe ik als mijn kind nog steeds hoge koorts heeft?

De website SEH Zorg geeft antwoord op al dergelijke vragen. De site is met steun van de stichting Coolsingel en het Erasmus MC Rotterdam ontwikkeld door de Nederlandse Vereniging van Spoedeisende Hulp Artsen (NVSHA) en wordt regelmatig aangevuld met nieuwe informatie.

Ties Eikendal, voorzitter van de NVSHA: ‘Er is veel informatie op internet beschikbaar, maar het probleem is juist dat het zoveel is. Bovendien is de informatie niet eenduidig, dat maakt mensen onzeker. Ons lid SEH-arts KNMG Amber Hoek heeft geweldig goed werk verricht met het realiseren van www.sehzorg.nl. Zorgverleners op de SEH’s kunnen nu voortaan verwijzen naar deze site waar patiënten volstrekt betrouwbare informatie kunnen vinden’.

SEH Zorg – www.sehzorg.nl is logisch ingedeeld en duidelijk geïllustreerd. Belangrijk uitgangspunt voor de makers waren de vragen die opkomen bij degene die praktische medische informatie zoekt. Elk item eindigt met een vraag zoals: ‘Wanneer moet u contact opnemen met een arts?’, ‘Wanneer moet u contact zoeken met het ziekenhuis?’ of ‘Wilt u meer informatie?’

App
In de app-store kunnen belangstellenden kosteloos de app SEH zorg downloaden.

Den Haag, 22 mei 2017

Bron